Конференція "Українська минувшина 2021"

     27 квітня 2021 р. на платформі Hangouts Meet відбулась 10 Всеукраїнська науково-практична конференція для молоді з міжнародною участю «Українська минувшина. Шлях до незалежності: досвід, проблеми, перспективи», присвячена 30 річчю незалежності України.

1

     Конференція була підготовлена та проведена кафедрою історії України Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка.

2

     На конференцію було надіслано 44 доповіді та презентації від студентів, бакалаврів, магістрантів, магістрів, аспірантів, молодих вчених Київського університету імені Бориса Грінченка, Київського університету імені Тараса Шевченка, Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Сетон Хол Університету, Нью-Джерсі, США, Технологічного університету Сіднею, Новий Південний Уельс, Австралія. На конференції було виголошено 31 доповідь.

3

     Конференція проводилась українською та англійською мовами, тривала шість годин. Багато виступів супроводжувались інформативними презентаціями, ставилися цікаві питання на які були грунтовні відповіді, відбувались жваві обговорення.

4

     Із вступним словом до учасників конференції звернулась завідувачка кафедри історії України Історико-філософського факультету, докторка історичних наук, професорка Оксана Салата.

5

     Учасників конференції привітав доктор освітніх наук, професор Департаменту освітніх досліджень Коледжу освіти і соціальних послуг Сетон Хол Університету, Нью-Джерсі, США, професор Джеймс К. Дейлі.

6

     У доповіді Лесі Онишко, кандидатки історичних наук, вченої секретарки Національного Музею Революції Гідності, заступниці генерального директора Національного меморіального комплексу Героїв Небесної Сотні – Музею Революції Гідності «Нові герої України: комемторація та меморіалізація» було відзначено діяльність, яку проводить  Музей Революції Гідності по вшануванню та увіковіченню пам’яті про Героїв Небесної Сотні, які змінили історію нашої країни, в боротьбі за її незалежність віддали найцінніше – своє життя, про всебічне дослідження їх життя та діяльності, про зведення меморіальних комплексів у пам’ять про них по всій Україні, зокрема, про діяльність Меморіалу пам’яті Героїв Небесної Сотні у Львові, про встановленню на честь Героїв Небесної Сотні іменних стипендії та грантів для молоді України.

7

     Студенти історики 3 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка проходять архівно-музейну практику в Музеї Революції Гідності під керівництвом Лесі Онишко.

8

     Конференція мала три панелі. Панель «Українська діаспора: національно-політичний та духовно-культурний феномен» модерувала Тарасенко Ольга, кандидатка історичних наук, доцентка кафедри історії України Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка.

9

     Професор Джеймс К. Дейлі розповів про понад тринадцятирічну спільну міжнародну діяльність студентів Київського університету імені Бориса Грінченка та Сетон Хол Університету під керівництвом доцентки Тарасенко та професора Дейлі у спільних проєктах та заходах. Професор Джеймс К. Дейлі повідомив про поведений студентами обох університетів спільний дослідницький проєкт по вивченню діяльності української діаспори штату Нью Джерсі, США за допомогою цифрових технологій, створення веб-сайт по візуалізації української діаспори штату Нью Джерсі, в якому нині проживає 73 тисячі американських українців, дослідження історії діяльності українсько-американських організацій штату Нью Джерсі, відвідання американськими студентами  штаб-квартири Української православної церкви у містечку Саут-Баунт-Брук, окрузі Сомерсет, штату Нью Джерсі, який є духовним центром українського православ’я всієї Америки – українським Єрусалимом, відвідання церковно-меморіального комплексу – церкву – монументу Св. Андрія Первозванного та цвинтаря Св. Андрія – єдиного українського пантеону у США, де розміщено понад 6 тисяч могил відомих українських діячів: політиків, державотворців, вчених, служителів церкви, письменників, художників, меценатів, музикантів. Американські студенти також відвідали Консисторію та Софійську українську православну богословську семінарію, Дім української культури, Музей церковних святощів, бібліотеку та архів Українського історико-освітнього центру. Американські студенти Елісон Маккарті, Філіп Насісі, Калліопі Логотетіс, Сабіно Коппола, Елен Бекон разом із професором Дейлі провели інтерв’ю з п’ятьма парафіянами української православної церкви Святого Вознесіння містечка Мейплвуд, Нью Джерсі та виклали ці інтерв’ю у формі відео на веб-сайті проєкту та в Ютюбі. Розповіді парафіян відображають потужний розмах історії. Це історії труднощів і страждань, сили та рішучості, сім'ї та церкви, кохання та успіху українських емігрантів, представників української діаспори штату Нью Джерсі. Відео розповідають історії гордості за свою спадщину та занепокоєння нинішньою ситуацією в Україні.

10

     Продовженням міжнародної співпраці між обома університетами стало видання у 2020 р. зусиллями доцентки Тарасенко та професора Дейлі першого випуску онлайн журналу «Грінченко-Сетон міжнародний журнал молодих науковців»: https://ysgsij.kubg.edu.ua/

     Калліопі Логотетіс, випускниця Сетон Хол Університету, вчитель середньої школи Ентоні Уейна, Нью-Джерсі, США, у своїй доповіді розповіла про те, як вона працювала у проєкті, як американські студенти зустрілись із священиком української православної церкви Святого Вознесіння містечка Мейплвуд, Нью Джерсі отцем Гоцулом та парафіянами,  які  погодились поділитися історіями своїх родин, як проводили співбесіди за записували інтерв’ю.

11

     Калліопі Логотетіс детально розповіла про інтерв’ю із пані Гелією Слинько, парафіянкою української православної церкви Святого Вознесіння, яке вона записала та про історію життя родини пані Гелії.

12

     Олекса Матіюк, бакалавр права, бакалавр медичних наук Технологічного університету Сіднею, Новий Південний Уельс, Австралія у своїй змістовній доповіді та презентації «Українська діаспора в Австралії» ґрунтовно  розповів про різнопланову діяльність української діаспори та української молоді в Австралії.

13

14

15

16

17

18

     Ніна Джиджора, студентка 3 курсу Інституту філології Київського університету імені Бориса Грінченка у доповіді та презентації цікаво розкрила роль діаспори в збереженні української культурної спадщини на прикладі діяльності української діаспори Австралії.

19

20

21

     Максим Прокоф’євстудент 2 курсу Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя розповів про роль української даіспори в розвитку відносин України з Австралією.

22

     Олексій Тарасенко, студент 3 курсу Фахового коледжу «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка розповів про історію інституційного співробітництва України з діаспорою та сучасний стан справ.

23

     Мирослав Плаунов,  студент 2 курсу Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя розповів про життя та діяльність української даіспори Мексики.

24

    Вадим Динько, студент 2 курсу Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя розповів про роль української діаспори в культурній дипломатії України в Іспанії.

25

     Анастасія Собчук, студентка 4 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка  розповіла про міжнародну діяльність Центрального союзу українського студентства.

26

      Дарина Терещенко, магістрантка 2 року навчання Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка  розповіла про істориків української православної церкви Василя Біднова та Олександра Лотоцького як емігрантів по неволі.

27

     Панель «Етапи становлення української державності» модерували Руслан Куцик, кандидат історичних наук, старший викладач кафедри історії України Історико філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка та Денис Хохлов, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Історико-філософського факультету, студент 4 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка.

     Валерія Гордієнко та Мар’яна Лах, студентки 1 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка розповіли про боярську опозицію у Галицько-Волинському князівстві за князя Данила Галицького.

28

     Марія Гайсенюк, магістрантка 1 року навчання Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка повідомила про умови виникнення міст на прикладі урбанізації Подільського воєводства у XV – XVI ст.

29

     Павло Постолюк, студент 2 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка розповів про створення Держави Богдана Хмельницького у складу трьох воєводств.

 

    Михайло Миколенко, студент 4 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка проаналізував договори Богдана Хмельницького в роки національно-визвольної війни.

30

31

     Руслан Куцик, кандидат історичних наук, старший викладач кафедри історії України Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка виголосив доповідь «Що потрібно знати кожному українцю?» «Національний катехізис» Союзу визволення України».

32

33

     Катерина Ілюхіна, магістр історії Київського національного університету імені Тараса Шевченка розповіла про популяризацію української національної ідеї засобами спорту в міжвоєнний період.

     Вікторія Шабранська, студентка 4 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка розповіла про військову міць Києва у спогадах Никифора Авраменка, Миколи Чеботаріва, Всеволода Петрів у грудні 1917 – січні 1918 рр.

34

     Катерина Мухіна, магістрантка 2 року навчання Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка розповіла про побутові проблеми киян у роки нацистської окупації 1941-1943 рр.

35

     Владислав Шуточкін, студент 2 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка розповів про турецький вектор міжнародної діяльності українських університетів у ХХІ ст.

36

     Марк Мілютін, студент 2 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка повідомив про медичні товари та послуги у рекламному просторі київської періодики ХІХ – початку ХХ ст.

     Панель «Національна пам’ять: український та зарубіжний погляд» модерувала Ольга Мусіяченко, викладачка циклової комісії суспільних дисциплін і правознавства Фахового коледжу «Універсум», голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Київського університету імені Бориса Грінченка

     Маргарита Мальцева, студентка 2 курсу Фахового коледжу «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка розповіла про історичну та культурну пам'ять як складові консолідації українського народу: правовий аспект.

37

     Денис Хохлов, студент 4 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Історико-філософського факультету повідомив про повсякденне життя населення Кримського ханства за свідченнями іноземних мандрівників у XVI XVII ст.

38

     Ольга Мусіяченко, викладачка циклової комісії суспільних дисциплін і правознавства Фахового коледжу «Універсум», голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Київського університету імені Бориса Грінченка та Олена Казіміренко, викладач циклової комісії образотворчого мистецтва і дизайну Фахового коледжу «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка розповіли про бренди кінця ХІХ – початку ХХ ст.: історію та погляд сьогодення.

39

     Ольга Ковалець, студентка 4 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка розповіла про Олександра Кониського як засновника шевченкознавства.

40

     Ірина Івахненко, студентка 3 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка розповіла про педагогічну діяльність Василя Данилевича.

41

     Євгенія Білодід, студентка 2 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка розповіла про постать Бориса Грінченка в публікаціях газети «Рада».

42

     Валерія Бахмат, студентка 2 курсу Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка розповіла про діяльність Вадима Щербаківського по збереженню національної спадщини українців.

43

     Аліна Мірзоян, студентка 4 курсу Фахового коледжу «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка розповіла про історико-культурну складову туристичного бренду села Моринці.

44

     Аміна Назарова, студентка 4 курсу Фахового коледжу «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка розповіла про лимонадні історії: як сполучити гру, освіту та газовані напої.

45

     Катерина Рибальченко, студентка 4 курсу Фахового коледжу «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка розповіла про історію та виклики сьогодення в проєкті візуального образу фірмового стилю кінотеатру «Жовтень».

46

     Оргкомітет конференції щиро дякує всім, хто брав участь у 10 Всеукраїнській науково-практичній конференції для молоді з міжнародною участю «Українська минувшина. Шлях до незалежності: досвід, проблеми, перспективи», присвяченій 30-річчю незалежності України.

47

     Статті учасників конференції будуть надруковані у другому випуску міжнародного онлайн журналу «Грінченко-Сетон міжнародний журнал молодих науковців» та у збірці матеріалів конференції. Бажаємо всім нових творчих успіхів!

 Скачати у форматі PDF

Факультет у соціальних мережах