ЛОГІКА
Практичні заняття
Мета–вдосконалення культури мислення студентів та вироблення навичок доказового, несуперечливого мислення в процесі застосування набутих знань в практичних ситуаціях.
№ |
Вид роботи: |
Зміст роботи: |
Результат: |
1 |
Аналіз предмета та методутрадиційної і сучасної логіки, її пізнавальне та практичне значення. |
- показати зв'язок логіки з іншими науками; - розкрити поняття логічної форми та логічного закону; - усвідомлення сутності мови як знакової системи та особливостіформалізованої мови; - оволодіння сутністю логічного аналізу; - розкриття закономірностей розвитку логічних знань та їх обумовленість суспільними процесами. |
Усвідомлення ролі логіки як важливого підґрунтя для успішної діяльності в галузі філософії та комунікативних процесах. |
2 |
Операції з поняттями. Опанування основних способів дефініцій. |
- аналіз сутності поняття як форми мислення, роль поняття в процесі пізнання; - визначення видів поняття, відношення між ними та здійснення інших логічних операцій з поняттями; - використання різних види визначення та поділу понять, в залежності від ситуації, дотримуючись відповідних правил. |
Оволодіння понятійним апаратом професійної галузі та вміння правильно ним користуватися. |
3 |
Побудова суджень як складових умовиводів. |
- аналіз особливостей судження як форми мислення та його будови; - співставлення та порівння судження, речення і висловлювання; - визначення видів суджень, аналіз простих і складних суджень; - аналіз структури простого судження та визначення розподіленості термінів у ньому; - визначення видів складних суджень та запис їх за допомогою символів. |
Вміння правильно будувати та аналізувати судження як складову частину умовиводу. |
4 |
Оволодіння навичками побудови силогізмів. |
- аналіз структури умовиводу як форми мислення; - класифікація умовиводів за певними підставами; - побудова безпосередніх умовиводів та їх доречне використання; - засвоєння особливостей дедуктивних, індуктивних та умовиводів за аналогією та їх пізнавальної і комунікативної функції; - засвоєння правил побудови умовиводів та визначення логічних помилок. |
Оволодіння знаннями і навичками побудови міркувань відповідно до законів і правил логіки, вміння уникати помилок та знаходити їх в міркуваннях інших. |
5 |
Формування навичок побудови аргументативного дискурсу. |
- усвідомлення ролі переконань в світогляді людини; - оволодіння технікою побудови пояснення відповідно до певної ситуації; - розкриття суті аргументації, її структури та побудова доведення і спростування; - засвоєння правил аргументації та ознайомлення з дозволеними і недозволеними прийомами аргументування. |
Вміння аргументувати думки, доводити та спростовувати, знаходити власні рішення проблем і підкріплювати їх обґрунтованими доказами. |
6 |
Прищеплення культури логічного мислення та спілкування. |
- усвідомлення сутності комунікації та її ролі у суспільстві; - визначення основних видів діалогу; - усвідомити пізнавальну та комунікативну функцію запитань; - розглянути основні види запитань та правильність їх побудови; - давати релевантні відповіді на поставлені запитання; - проаналізувати особливості дискусії, диспуту, полеміки та засвоїти правила їх ведення. |
Вміння вести діалог, правильно будувати запитання та давати на них релевантні відповіді. |